melatoninaSzacuje się, że jeden procent kobiet ma objawy przekwitania zbyt szybko, bo już po czterdziestym roku życia.

Jak sie odchudzaćCzy zastanawiałaś się kiedykolwiek jak działają preparaty odchudzające. Otóż zmniejszają one łaknienie, przyspieszają przemianę materii, albo też odwadniają organizm. Dużym zainteresowaniem czeszą się także tak zwane fat-burnery- spalacze tłuszczu. Zawierają one wyciągi z roślin oraz wiele sztucznym składników, które przyspieszają spalanie tłuszczu. W celu schudnięcia można też stosować silniejsze środki, które zapobiegają wchłanianiu tłuszczu z jelita.

Olej - zdrowieOlej z pestek dyni działa świetnie na zapalenie dróg moczowych. Dlatego osoby, które mają częsty problem z drogami moczowymi olej ten powinien być niezbędny w ich kuchni. Reguluje on pracę układu moczowego. Jego dodatkową zaletą jest to że ma właściwości przeciw zapalne. Olej ten powinien być również niezbędny w diecie każdego mężczyzny. Jego właściwości sprawdzają się w leczeniu pierwszych objawów przerostu gruczołu krokowego czyli prostaty.

otyłość brzusznaNaukowa nazwa otyłości brzusznej to otyłość wisceralna, czyli trzewna. Żartobliwie nazywana przez panów mięśniem piwnym. Jednak nie ma z czego żartować, bo jej następstwa bywają bardzo poważne.

owocowe kuracjeCzy wiesz, że jagody w medycynie ludowej od lat uchodzą za roślinę leczniczą? Tak samo współczesna medycyny nie tylko potwierdza ich działanie, ale i ukazuje coraz to nowsze właściwości lecznicze.

Selen możemy zakwalifikować do grupy najcenniejszych mikroelementów. Jest on nam potrzebny w niewielkich ilościach, mimo tego zdarzają się jego niedobory. Z drugiej strony szkodliwe jest też jego przedawkowanie. Odpowiada on głownie za odporność i zapobiega nowotworom. Jest on przeciwutleniaczem i to silnym. Osoby z jego niedoborem częściej chorują na raka i inne choroby.

Wiele potraw nazywa się dziś slow food i wcale tu nie chodzi o wolne jedzenie. Mamy tu na myśli pachnące wędliny domowej produkcji, chleb z pieca na drewno, oscypki i inne pyszności tego typu. Jest to oczywiście całkowite przeciwieństwo śmieciowego jedzenia typu Fast food. Produkty spożywcze z tanich supermarketów są w większości wysokoprzetworzone, i nie można ich pod żadnym względem porównać jakościowo i żywnością sprzed lat.

W obecnych czasach coraz więcej osób nie jada śniadania, szacuje się, że co trzeci Polak wychodzi z domu na czczo. Ewentualnie w pośpiechu wypija kawę. Tym czasem okazuje się, że osoby, które jedzą śniadanie są zdrowsze mają więcej energii i rzadziej walczą z nadwagą. Obecnie jednak czuje się, że osoby odchodzą od śniadań. Po prostu nie mają na to czasu, często jest ot Ne prawda, ponieważ wiele osób traktuje śniadanie, jako coś niepotrzebnego. Na wszystko te osoby mają czas, ale nie na śniadanie. Jeśli nie masz czasu to przecież możesz wieczorem przygotować sobie śniadanie i włożyć je do lodówki. Aby przygotować śniadanie wystarczy wstać 10 min wcześniej. Czasem są osoby takie, które ni mogą rano nic przełknąć, najczęściej dotyczy to osób wstających miedzy 5 a 6 rano. O tej porze nasz żołądek nie wytwarza jeszcze odpowiedniej ilości enzymów trawiennych. Najlepszym sposobem w tej sytuacji jest zjedzenie czegokolwiek by pobudzić żołądek do pracy. Wypicie samej kawy powoduje dyskomfort. Niechęć do jedzenia jest także często u osób, które od zawsze nie jadły śniadań. Często odczuwają oni nudności. Gdy zaczną poprawnie się odżywiać to po dwóch tygodniach nudności te powinny zniknąć. Są tez takie osoby, które są przekonane, iż unikając śniadania schudną. To błąd, bowiem pod koniec dnia okazuje się, że wcale nie zjedliśmy mniej a czasem nawet więcej. Często by dotrwać do obiadu czy kolacji jemy to, co jest pod ręką, czyli batonik czy drożdżówkę. Kładziemy się też spać z pełnym żołądkiem. Nawet, jeśli przez cały dzień nie zjemy nic jedli to nasza kolacja najczęściej nadrobi to wszystko. Wtedy nie damy rady wykorzystać kalorii i część z nich odłoży się w postaci tłuszczu. Gdy śpimy nasz organizm czerpie energię z zapasów. Dlatego tez rano jesteśmy ospali. Gdy nie zjemy śniadania t zmusimy nasz organizm do oszczędnej pracy. W rezultacie nasz mózg pracuje gorzej, źle też radzimy sobie ze skupieniem i ze stresem. Aby dobrze rozpocząć dzień pierwszy posiłek trzeba zjeść w ciągu godziny od wstania z łóżka. Szacuje się, że powinien on dostarczyć około 30% wszystkich kalorii dostarczanych w ciągu dnia. Śniadanie musi być sycące, ale lekko strawne. Powinny w nim być tak samo węglowodany jak i białko, które jest podstawowym budulcem każdej tkanki. Najlepszym źródłem węglowodanów są pieczywa z pełnego przemiału czyi płatki, pieczywo razowe, kasze, musli. Dobrym źródłem węglowodanów prostych są soki i owoce. Ważny jest też błonnik, który daje uczucie sytości.

 

Wapń (Ca) jest to niezbędny pierwiastek, który jest nam potrzebny do prawidłowego rozwoju kości i zębów. Ale pełni również funkcję przekazywania informacji między komórkami nerwowymi. Jest niezbędny do prawidłowego krzepnięcia krwi. Jeśli w naszym organizmie jest odpowiednia ilość wapnia to obniża ono ciśnienie krwi. Najwięcej tego pierwiastka znajdziemy w mleku odtłuszczonym, a także w chudym jogurcie i serze cheddar. Ale także wapń znajduje się w łososu, sardynkach, soku pomarańczowym, migdałach, brokułach – porcja 100g gotowanych brokułów zapewnia dorosłemu człowiekowi połowę zalecanej dawki dziennej wapnia. Potas (K) ten pierwiastek w istotny sposób może obniżyć ciśnienie krwi, podobnie jak ograniczenie spożycia sodu czy soli. Przeprowadzone badania udowodniły, że u osób, u których w diecie znajduje się dużo potasu, mają niższe ciśnienie krwi, niż te osoby u których jest niedobór tego pierwiastka. Ważny jest fakt, że potas działa tak somo u osób, które spożywają dużo sodu. Dowodem w badaniach jest również to, że regularne zażywanie potasu przez osób, które cierpią na nadciśnienie tętnicze, umożliwia im zmniejszenie dawki leków. Potas bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych, inicjowanie skurczu mięśni i regulacji uderzeń serca. Uwaga jedno danie dziennie bogate w potas pozwala o 40 proc. zmniejszyć ryzyko wstąpienie udaru mózgu. Preparaty zawierające potas kupimy w aptece, ale ważne jest to, żeby przyjmować je ściśle z zaleceniami lekarza, ponieważ przedawkowanie tego pierwiastka może się objawić silnym zmęczeniem mięśni i niemiarową pracą serca. Natomiast niedobór może doprowadzić do niewydolności krążenia. Potas znajduje się w ziemniakach, bananach, fasoli, awokado, brzoskwiniach, pomarańczach i świeżym soku z pomarańczy, mleku, jogurcie, mięsie i drobiu. Z reguły potasu nie trzeba uzupełniać dodatkowymi preparatami. Wyjątkiem natomiast jest to jeśli ktoś przyjmuje leki moczopędne, ale wówczas dawkę ustala lekarz.

Sód (Na) współpracuje razem z potasem i to właściwie przez ich współdziałanie pierwiastek ten jest bardzo ważny dla naszego serca. Gdy zostaną zaburzone proporcję między tymi pierwiastkami, to potas nie może spełnić swoich podstawowych funkcji. Dodatkowo minerały te odgrywają bardzo ważną rolę w gospodarce wodnej organizmy – razem współdziałając usuwają z niego nadmiar wody. Sód ma też bardzo ważne zadanie w kontrolowaniu ciśnienia krwi. Niedobór tego pierwiastka występuje rzadko, a to dlatego, że większość z nas chętnie używa soli do spożywanych potraw. Nadmiar soli znajduje się także w wędlinach, chlebie i wyrobach garmażeryjnych. Nadmiar sodu prowadzi do zatrzymania wody w organizmie, czyli powoduje podwyższenie ciśnienia. Wówczas mogą pojawić się obrzęki nóg. Nadmiar sodu może skutkować chorobą nerek, wątroby i nasilenie się objawów cukrzycy. Chcąc zmniejszyć ilość tego pierwiastka w naszym organizmie wystarczy zrezygnować z soli i zastąpić ją ziołami, a także ograniczyć spożywanie wędlin, pieczywa, dań gotowych i garmażeryjnych. Selen (Se) to pierwiastek, który znajdziemy we wszystkich tkankach naszego organizmu, który ma duże znaczenie dla wielu procesów życiowych. Najwięcej selenu znajduje się w nerkach, wątrobie, trzustce, śledzionie i jądrach. Obecnie są robione badania nad tym, że selen ma przeciwnowotworowe właściwości, ale ponieważ przyjmowany z witaminą C i E działa jako przeciwutleniacz, blokując wolne rodniki, które uszkadzają DNA, przez co może dojść do rozwoju choroby nowotworowej. Ale potas jest też ważny dla naszego układu krwionośnego. Dobrze działa na serce, ponieważ zmniejsza zdolność płytek do zlepiania się tzw. agregacji. Powoduje to zmniejszenie ryzyka zakrzepów, a więc i wystąpienia zawału serca i udaru mózgu. Jego właściwości chronią również przed chorobą wieńcową, zwiększa nasza odporność. Selen zwiększa również stężenie dobrego cholesterolu HDL w stosunku do złego LDL. Pierwiastek ten znajdziemy w orzechach brazylijskich, mięsie w tym również w drobiu, owocach morza, owsie i brązowym ryżu. Specjaliści uważają, że optymalna dawka selenu przyjmowanego przez dłuższy czas to 100-200 ug (mikrogramów) dziennie.

Działanie leków przeciwbólowych

LekiCzy zastanawialiście się kiedyś jak działają leki przeciwbólowe? Otóż te, co nam przepisują lekarze możemy podzielić na trzy grupy. W każdym z nich s substancje o nieco innym mechanizmie działania.

Więcej…

Sposoby na wzdęcia

Sposoby na wzdęciaWzdęcia maja miejsce, gdy dochodzi do nadmiernego gromadzenia się gazów w przewodzie pokarmowym. Przyczyną tego stanu może być zbytnie połykanie powietrza albo gromadzenie gazu powstałego w wyniku trawienia i fermentacji w jelitach.

Więcej…

Problemy z pamięcią

Każdemu z nas czasem zdarza się o czymś zapomnieć, chwilowe problemy z pamięcią nie świadczą o chorobie. Zapamiętywanie i odtwarzanie informacji to nie do końca znany proces.

Więcej…

Jak walczyć z wolnymi rodnikami

Koenzym Q10 to składnik o szerokim spektrum działania. Jeśli twoja skór jest uboga w koenzym Q10, wówczas ma problemy by walczyć z wolnymi rodnikami i jest o wiele bardziej podatna na uszkodzenia nimi spowodowane.

Więcej…

Zagrożenia na zakupach

Zagrożenia dla zdrowia na zakupach.
Wiele kobiet nie bierze pod uwagę, jakie to zagrożenia czekają na nas pod prysznicem. Zastanówmy się nad blacha rzeczą, jaką jest oddawanie noszonych już ubrań do sieciówek i wymiana ich lub zwrot pieniędzy.

Więcej…

Czy niewielka nadwaga nam szkodzi?

Aby sprawdzić czy mamy prawidłową wagę trzeba pokreślić tak zwane BMI. Robimy to w bardzo prosty sposób, dzielimy nasza wagę w kilogramach przez wzrost w metrach i podnosimy do kwadratu.

Więcej…

Jakie preparaty i zabiegi stosować w czasie gorączki

Jeśli temperatura twojego ciała przekroczy 38 stopni Celsjusza wówczas należy sięgnąć po preparaty przeciwgorączkowe . Można je nabyć w aptece bez recepty w różnej postaci. Najszybciej zadziałają preparaty podawane w postaci zastrzyku i czopka, a wolniej te w tabletce czy syropie.

Więcej…

Płyn w uchu

Płyn w uchu może znaleźć się po kąpieli lub po np. basenie, jeśli nie dostatecznie dobrze osuszymy uszy.Ale gdy płyn nie jest wodą a wydzieliną to najczęściej będziemy mieli do czynienia z zakażeniem bakteriami lub wirusami, które zaatakowały ucho lub nos.

Więcej…